28 Şubat 2015 Cumartesi

Kahve biraz.

  Eğer kahven varsa,yazacak bir şeylerin mutlaka vardır.
Durduk yere kahve yapmazsın,çünkü kıyamazsın bir fincanı yalnız içmeye.Ya canın sıkılır,ya çok üzülür ya da çok sevinirsin. Kahvenle paylaşabilecek bir şeyler istersin.Ve yanında hislerini anlatabileceğin birkaç kelime. Kahvenin yanına defterini istersin,kalemini istersin. Birkaç eski sayfa istersin,karalanmış,kelimelere boğulmuş.Bazen biraz gözyaşı istersin,bazen tebessüm.Kahveni paylaşabilecek bir şeyler istersin.Öyle durduk yere kahve yapıp içmezsin.Kahve özeldir, kıyamazsın. Fincanına yakışan müzikler dinlersin kısık kısık.Defterin önündeyse,yazarsın.Ağzına değen her yudumda,satırlarına yeni kelimeler yazar kalemin.Her satırda,defterin yaprak yaprak azalır.Ve kahvenin kokusu, kelimelerine işler. Bütün büyüsünü gösterir yapraklarına,bütün ihtişamını.Son yudumu aldığında,içini bir şeyler sarar.Sanki yazacakların bitecekmiş gibi.Halbuki kağıda haykıracak çok şeyin vardır daha. Tadı ağzındadır kahvenin,onu düşünürsün. Müzik de tatsız gelmeye başlar.Fincanı alıp tekrar tekrar içine çekersin kokusunu.Bir fincan daha yapamazsın.O büyüyü bozar,aynı tadı vermez,yapamazsın.Bazen kahvenin son yudumları,bazen gözyaşların ıslatır sayfalarını.Ama hatıradır hepsi. Hislerindir. Onun içindesindir sen. Kahkahalarını satıra dökebilirsin ya da her damla gözyaşını. Tadı yavaşça gitmeye başlar dilinden. Kahve içerken arkadaşların,insan olanlar değildir. Gözlerini kapadığında,orada kalanlardır. Defterindir,kalemindir. Hayallerindir,kahveni paylaştığın arkadaşın.Kelimelerindir. Kahve sanatındır, kendini işlersin ona satır satır. Kokusu uzaklaştıkça daha hızlı yazmaya başlarsın.Bir an önce bitirmeye çalışırsın kelimelerini.Çünkü kahven bitince,büyü bozulacaktır. Farkındasındır. Korkularını,neşeyle,cesaretle besleyip onları zehirlersin.Bir masal kahramanı olursun son yudumda. Gözlerini kapatır yaşarsın. Kokusu uzaklaşana kadar,büyü bozulana kadar,kahven sensindir.

10 yorum:

  1. Blogunuzun takip listesinde bulunmasam da, siz ara sıra yazarsınız, ben ara sıra okurum. Tüm yazılarınızı okumuştum, 2014 haziranda burayı buldum. Her neyse. Zevklerimizin epey benzediğini söyleyebilirim. Düşüncelerimizin de. Sizden dizi önerisi istiyorum yalnızca. Elbette ki Türk dizisi istemiyorum, hayatımın yarısını televizyon başında geçirmeye niyetim yok. Koreyi sevmiyorum. Yani asıl istediğim bir Amerikan yapımı sitcom da denebilir. Nerede arasam yalnızca çok izlenenleri söylüyorlar. Ben dizinin devam etmesini de beklemiyorum. Bitmiş bir dizi olsa hatta daha iyi olur. Çok izlenenler bana hitap etmiyor sanırım. Her ne ise, yani ben öneremem diyecek olsanız bile kendi izlediklerinizi öğrensem süper olur. Kısaca zevkimi anlatayım: himym - 2 broke girls =2 broke girls teen wolf - suburgatory =suburgatory simpsons da severim, öyle işte. Boş bir yorum belki ama sıkıldım şu ömrümü yiyen türk dizilerinden! Hakkında yazı yazsanız müthiş olur. Ya da bir cevap. Ha?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bu uzun yorum ve suratımdaki tebessüm için size teşekkürü borç bilirim. Harikaydı.
      Dostum,Türk dizileri hakkında tamamen aynı fikirdeyim.Adamlar bir buçuk saat özet artı dakikalarca reklam koyuyorlar. Sekizde otursak televizyonun başına on bir buçukta anca kalkarız.Sonra kimse gençlik nereye gidiyor demesin.Reklam arasına gidiyoruz millet.
      Dizi önerilerine gelince izlediğim dizileri izleyen birilerini görmek harika. Teen wolf,2 broke girls ben de izliyorum,simpsons'da televizyonda varsa kaçırmam. Ayrıca arrow izliyorum tabi daha ilk sezondayım nerelere gider bilmiyorum. My Mad Fat Diary'i izledim gayet eğlenceliydi ama tam bir kız dizisi kanımca :D Revolution 2 sezonluk bir diziydi,senaryo uydurumadılar heralde saçma bir yerde kestiler ama konusu falan güzel diziydi.
      Big Bang Theory daha çok istediğiniz tarzda bir dizi sanırım ama fazla takip ettiğim söylenemez,çıktıkça izlerim.Biraz saçma gelebilir ama gülmek isterseniz ve merağınız varsa
      Regular Show'u tavsiye ederim,kardeşimle bağımlısıyızdır. Dizi değil ama bütün bölümlerine baksak neredeyse bir sezon Harry Potter izleyin derim,gerçi izlemişsinizdir.
      Ne hoşmuş böyle zevklerin aynı olan biriyle dizi konuşmak. Elimden gelirse yazı da yazarım inşallah.
      Tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim, ben zaten bir bayanım.:) Hepsine bakacağım. Yani arkadaşlarım saçma salak diziler izledikleri için onlarla izlediklerim hakkında konuşamıyorum ama farketmez. Bir de regular show demişken, çizgi film falan ama hepsini izledim. Hani belki biraz saçma kaçacak ancak adventure time da çok güzel.:) Neyse, tekrar görüşmek üzere.:)

      Sil
    3. Utandım şu an ben orda ali falan profilde de erkek resmi görünce :D
      Adventure Time,bayılırım. Yaş sınırı olmadan çizgi film izleyebilmek ne güzel, iyi seyirler ayrıca, görüşmek üzere :)

      Sil
  2. Buralarda küçük bir kafein bağımlısı gördüm sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sanırım biraz bağımlıyım ama bağımlısı olunmayacak gibi değil ki şu tat :)

      Sil
  3. Bu yazınızı okuduktan sonra anladımki bağımlılık yapıyorsunuz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, bu kadar güzel bir insanın güzle yorumları da bana bağımlılık yapıyor sanırım. Ne kadar teşekkür etsem az, çok mutlu oldum :)

      Sil
  4. Sürekli dizi bağımlısı biri var galiba :) Bu ne güzel şey böyle, sizi bir an margaret olarak canlandırdım kafamda :) Affedin ama bende mordekay konumundayım şuan ^_^ O şekilde takipdeyim işte sizi. Kahve konusuna gelince gerçekten ama gerçekten, bu güzel hislerimin bu kadar güzel anlatılabileceğini düşünemezdim. Her yazınız gibi bu keyifle okunacak türdendi. Birazda kendinizden bahsetseniz ? Tanımak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim,tabi fikirleriniz için de :)
      Kendimden bahsetmek,öyle deyince ne anlatılır ki,15 yıllık hayatımdan

      Sil

Her yorumun, yeni bir hayal.